Hardlopen

Ik ben begin september weer begonnen met hardlopen.
Ik ben aan ‘t opbouwen met de podcasts van Operatie NL-Fit: Jan-Willem Roodbeen draait lekkere muziek en vertelt precies wanneer ik moet gaan rennen en wanneer ik weer mag stoppen.
In 2013 ben ik voor ‘t eerst gaan hardlopen, ook met NL-Fit. Toen kon ik aan het einde van de reeks 5 km aan één stuk hardlopen. Daarna ben ik wel een tijdje blijven hardlopen, maar toen ik aan het trainen was voor de 10 km heb ik een knie-blessure opgelopen. Daarna heb ik nog een paar keer opgebouwd naar de 5km, met Runkeeper en bij de atletiek vereniging, maar daarna heb ik het weer laten versloffen.
Nu had ik al meer dan een jaar niet gerend.  Ik heb me –nog voor ik überhaupt ook maar een meter had hard gelopen–  ingeschreven voor de 5.6 km van de Bergrace by Night op 2 november. Als het goed is zit ik tegen die tijd nét aan de 5 km… En zo’n loop is een goede stok achter de deur dat ik echt wel drie keer per week moet trainen. Anders haal ik die berg vlak voor de finish natuurlijk nooit!

Hieronder het NL-Fit opbouw-schema.

SW = snel wandelen (stevig doorwandelen)
W = wandelen
R = rennen (hardlopen)

# Dag Activiteit
1 2 (10 W + 5 SW) x 4
2 4 60 SW
3 6 60 SW
4 8 (8 W + 7 SW) x 4
5 11 30 SW
6 12 (2 W + 2 R) x 6
7 14 (2 W + 3 R) x 5
8 15 45 SW
9 16 (2 W + 3 R) x 6
10 17 (2 W + 4 R) x 5
11 19 60 SW
12 22 (2 W + 4 R) x 6
13 24 (2 W + 4 R) x 5
14 25 60 SW
15 27 (1 W + 4 R) x 5
16 29 (1 W + 4 R) x 5
17 31 (1 W + 5 R) x 4
18 32 (1 W + 5 R) x 5
19 37 60 SW
20 38 (1 W + 5 R) x 5
21 39 (1 W + 5 R) x 6
22 43 (1 W + 7 R) x 4
23 45 (1 W + 7 R) x 4
24 46 60 SW
25 47 (1 W + 10 R) x 2
26 48 (1 W + 10 R) x 2
27 52 (1 W + 10 R) x 3
28 53 60 SW
29 54 (1 W + 5 R) x 6
30 55 (1 W + 10 R) x 4
31 56 (1 W + 10 R) x 4
32 5 KM !
33 62 (1 W + 10 R) x 5

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial