Ik had gehoopt en gedacht dat ik het rijk alleen zou hebben thuis, gisteren. Dan zou ik een beetje opruimen en schoonmaken én lekker op tijd mijn blogje schrijven. En daarna lekker genieten van het mooie weer en mijn vrije dag. De middelbare school van zoonlief was gisteren weer voor het eerst voor alle leerlingen open. Mijns inziens is dat eigenlijk nog een beetje te vroeg, maar goed, ze kunnen het wel goed gebruiken. Het is deze week nog niet verplicht om naar school te gaan: de leerlingen mogen op hun “thuis-dag” de lessen nog online volgen. Maar, bedacht ik, als de andere helft van Free’s klas (of in ieder geval een groot deel daarvan) op zijn schooldag wél naar school komt, dan heeft het eigenlijk geen zin om thuis te blijven. Dus zoonlief ook weer naar school. Had ik bedacht. Maar daar dacht zoonlief zelf heel anders over: het was niet verplicht en dus wilde hij niet. Omdat we de laatste dagen toch al flink in de clinch lagen over school en huiswerk, wilde ik het niet op de spits drijven. Maar met een extra dag online onderwijs werd die clinch er niet minder op. Uiteindelijk heeft hij -met de nodige aansporing en hulp- wél nog wat achterstallig huiswerk afgemaakt. Maar er bleef niet veel tijd over om nog een blogje te schrijven. Gelukkig had ik wel lekker makkelijk eten: deze súper makkelijke ovenschotel! Aanrader! Niet alleen omdat ‘ie zo makkelijk is, maar ook omdat het hártstikke lekker is.

Súper makkelijke ovenschotel met diepvriesgroenten en kipshoarma

Rösti met spekjes, ovengroenten en erwtjes, kipshoarma en cheddarkaas. Lekker en makkelijk!
Bereidingstijd: 15 minuten
Oventijd: 25 minuten
Totale tijd: 40 minuten
Gang: Hoofdgerecht
Keuken: Diverse
Trefwoord: Lekker makkelijk recept
Porties: 4 personen
calorieën: 638kcal

Ingrediënten
 

  • 400 gram Ovengroenten (bloemkool, romanesco, champignons, pareluitjes) (diepvries)
  • 750 gram Rösti (diepvries)
  • 100 gram Spekreepjes
  • 200 gram Tuinerwten (diepvries)
  • 150 gram Cheddarkaas
  • 3 eetlepels Olijfolie
  • Zout en peper

Bereiding
 

  • Zet alle ingrediënten klaar. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Verhit in een pan 2 eetlepels olie en bak daarin de kipshoarma gaar. Roer regelmatig om.
  • Verhit een eetlepel olie in een wokpan en bak daarin de spekreepjes uit. Als de spek gebakken is, voeg dan de rösti aan de pan toe. Bak de rösti, onder af en toe omscheppen, in 10-15 minuten gaar.
  • Vet een ovenschaal in met een eetlepel olijfolie. Doe de rösti met spekjes in de ovenschaal.
  • Verdeel de (nog bevroren) ovengroenten en erwtjes over de rösti.
  • Verdeel de kipshoarma over de groenten.
  • Strooi de cheddarkaas over de kipshoarma. Zet de ovenschaal ongeveer 25 minuten in de voorverwarmde oven.
  • Eet smakelijk!

Voedingswaarde per portie (nog even in het engels)

Sodium: 986mg | Calcium: 283mg | Vitamin C: 20mg | Vitamin A: 758IU | Sugar: 9g | Fiber: 9g | Potassium: 159mg | Cholesterol: 75mg | Calories: 638kcal | Saturated Fat: 13g | Fat: 33g | Protein: 30g | Carbohydrates: 51g | Iron: 1mg
Heb je dit recept al eens geprobeerd?Laat weten wat je er van vond!

Misschien vind je dit ook lekker (en lekker makkelijk)?

Ovenschotel met rösti, sperziebonen, kipshoarma en kaas

Carrero ovenschotel

Pipe Rigate met spekjes en spinazie

Súpermakkelijke vegetarische traybake

Snelle noodles met wokgroenten en ketjap-kip

Tomaten-orzo met roerbakgroenten en chipolataworstjes

Drie-bonen-salade